Riksstämman har invigts

Nu har riksstämman för Diabetesförbundet 2012 invigts och startats, jag fick tillsammans med en kollega i uppdrag att ansvara för att alla som registrerats skulle få sin röstnings maskin så dom kan få göra sin röst hörd under stämmans punkter. När röstningsknapparna var utdelade och registrerade invigdes stämman och så startades riksstämman upp.
Ung Diabetes har ingen rösträtt på stämman men ordförande och viceordförande har yttranderätt i frågor. Jag lyssnar nogrant under stämman tar in allt och lär mig så jag utvecklas och får större förståelse.

Mina vänner detta är så vettigt och bra, jag blir mer och mer imponerad av diabetesförbundet ju mer jag jobbar för dom. Vad mycket detta förbund gör som man inte ser. Jag hittade en länk på www.diabetes.se där man kan läsa om förbundets historik, är ju lite intressant att se vad diabetesförbundet har gjort för oss diabetiker, se här : http://www.diabetes.se/sv/Om-oss/Historik/ 

Kvällen avslutades med middag för alla och jag är så fashinerad av att det är så mycket diabetiker på ett och samma ställe man är ju typ van vid att alltid vara ensam om att ta sprutor och insulin, här är det över 100 personer som är involverade i diabetes!

Jag vet att det är detta jag vill arbeta med, jag vill arbeta för diabetes i diabetesförbundet, jag blir varm av det ända in i själen <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0