Ung Diabetes läger

Hej!

Vill tipsa er om Ung Diabetes tonnårsläger i sommar för åldrarna 15-18 år.

Ung Diabetes har gett mig otroligt mycket som person och stöttat upp mig i min diabetes i både roliga och tråkiga situationer, kommer aldrig glömma ett läger när jag spelade paintboll (för första gången) och stred som en riktig stridare, blodsockret föll och resulterade i en känning på 1.6. Annars tvekar jag ofta och ibland känner jag till och med oro inför stark fysisk aktivitet. Med Ung Diabetes fick jag självförtroende, jag kommer fixa detta! Känningen tog jag mig ur, jag kände mig trygg under känningen för alla visste och alla förstod, när jag återhämtat mig tog jag mig ut på paintboll banan igen. Ung Diabetes gav mig också självförtroendet att jag styr min diabetes, den skall inte styra mig.  

Ung Diabetes motto "It´s up to you dont limit your self" är ett fantastiskt motto jag strävar efter, ibland kan det kanske låta hurtigt och för svårt. Ibland tar diabetesen övertaget men då gäller det att hitta en passande strategi för att själv ta övertaget igen. Min strategi hittar jag bäst tillsammans med min diabetessjuksköterska, hur hittar du bäst din strategi?

Ni har väll inte missat Ung Diabetes läger för alla medlemar mellan 15-18 år?

Här ser du lägerinbjudan:

http://www.diabetes.se/sv/Ung-Diabetes/Kontakta-oss/Aktiviteter/Boda-Borg-Ostersund-2-5-augusti-2012/

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0