Att få jobba med diabetes

Hemma ifrån Färöarna, har haft det fantastiskt. Att få jobba med diabetesfrågor på nationell nivå är fantastiskt givande och jag lär mig så otroligt mycket och försöker bidra med egna förslag och kunskaper. Alla förbunden deltog från Norden och de flesta länderna hade ungdomsrepresentanter med sig också. Vi fick chansen att sitta i egna möten för oss ungdomar och byta erfarenhter och tankar. Otroligt givande!

Jag och Jenny höll i en presentation om Ung Diabetes projekt "Livets gång".

Att få jobba med diabetes lokalt,nationellt och internationellt har verkligen fått mig att förstå sjukdomen och att se möjligheter med diabetes. Det finns mycket man kan göra och bidra med, det gäller bara att det rätta tänket och viljan att förändra till det bättre <3



Alla ungdomsrepresentanter från norden som deltog på mötet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0