Livets gång arbete..

Hej!
 
Sitter och arbetar med projekt Livets Gång, skall försöka motivera lokala diabetesföreningar att arrangera det. För mig är det självklart, men jag har ju sett det "in real life", jag hade ju "kollegor" i Dubai som inte  hade samma självklara rätt till insulin och blodsockertester. Fy farao vad orättvist var min självklara reaktion. Men det var verkligheten för dom. Kommer aldrig glömma när blodsockermätaren visade error pga för lite blod på stickan 3 eller 4 gånger. Min internationella kollega tittade förskräckt, så många blodsockerstickor har man inte råd att använda!
 
Där var mitt första uppvaknande hur grym tur jag har att jag fick diabetes i Sverige om jag nu skulle få diabetes (om man nu kan koppla ihop diabetes med "tur", ja ni fattar vad jag menar). I Dubai bestämde jag mig för att vara med och med och påverka så att alla diabetiker får en rättvis chans att ta hand om sin diabetes.
 
Hur skall jag motivera dig att engagera dig i Livets gång?
 
//Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0