lägger in det här så hoppas jag att jag skrattar åt det om 1 år ;)

Min facebook status 19/1-2012

Nervositet utan dess like...

Imorgon skall jag infinna mig på göteborgsuniversitet och hoppa på mitt fyraåriga lärarprogram. Hade känts tryggt att åka dit med någon som också skall påbörja samma bana, som också har fjärilar i magen idag, som också oroar sig för att passa in, som också oroar sig för hur det skall bli med schema,tentor mm....Men inte känner jag en enda än änsålänge..Och enligt mitt nya tankesätt så skall jag tänka positivt så, Oj vad spännande det skall bli med lärarprogrammet, oj vad roligt det skall bli att hitta nya vänner, oj vilken spännande utmaning som väntar mig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så kände jag med när jag skulle starta min utbidlning på 3,5 år - men nu sitter jag här 4 år senare med min examen vilket är sjukt skönt!



Det är rätt skönt att göra små mål för sig själv som man sedan kan uppnå och då göra nya mål! Jag hade tex "klara första terminen" och innan dess "klara första tentan"!



Det är svårt också för det är mycket nytt som man inte riktigt vet hur det går till men man kommer rätt snabbt in i det och kan känna sig mer bekväm!



Tror inte att du får några problem att hitta kompisar - det gör man nog rätt fort! Andra som känner likadant eller som du har annat gemensamt med!



Kämpa på!

2012-01-20 @ 11:17:20
URL: http://diabetes-johanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0