Ung Diabetes Råd är fantastiskt roligt att jobba för

Sjuuukt intensiv dag med ung Diabetes Råd men vad roligt det är att få vara med om detta och faktiskt göra någonting för andra med diabetes. Det gör också mig själv motiverad till att jobba med min egen diabetes på ett bra sätt och  jag tar till mig av det som sägs i samtal och diskussioner här på plats, man lär sig alltid något nytt.

Jag är så nöjd med alla saker vi har i ungdiabetes, såsom funktionen diabeteskompis, hur coolt är inte det liksom? Har man en fråga man funderar på och inte alls vet hur man skall få reda på svaret, kontaktar man diabeteskompis som förmedlar frågan till en diabetesläkare, diabetessjuksköterska, kurator, diabetescoach eller varför inte en DIABETESKOMPIS? Någon som "been there done that", grymt bra funktion :).

Man kan också läsa texter på hemsidan för att fördjupa sig i något man vill veta mer om, sen alla aktiviteter, nästa aktivitet är Ung Diabetes snowroller läger, ni hittar inbjudan på www.ungdiabetes.se , sjukt kul!

Sen har man ju också mmöjlighet att faktiskt gå på så mycket aktiviteter man vill genom att engagera sig i LUD (lokala ungdiabetes), kanske finns lokala ungdiabetes på din ort eller kanske vill du vara med och starta? Det blir ju precis vad man gör det till, allt ifrån fikaträff till discobowling. Valet är ju hos medlemmarna!

nu på kvällen blev det middag med förbundstyrelsen och sedan en promenad med rådskollegorna, mysig avslutning på kvällen.

Som avslutning kan jag bara konstatera hur fantastiskt roligt och givande det är att engagera sig i diabetesförbundet.

Kram på er!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0