svar på komentar

Hej Linda!
Jag läste din blogg, har en treårig dotter som för tre månader sedan fått diabetes typ 1. Tungt, men när jag läste din blogg såg jag ändå ljusglimtar. Härligt med din hund, är det meningen att den skall bli en diabeteshund?
HUr gammal var du när du fick diabetes? Hur förhåller du dig till den? Jag funderar mycket eftersom sjukdomen tar så oerhört mycket tid, idag tar den tid av oss (vi föräldrar måste ligga steget för), och i framtiden kommer våran dotter få ligga steget för.
Det är svårt men jag hoppas att det ska gå bra ändå.
Tack för att du skriver. Lycka till med allt.
Mvh Julia

Hej Julia!

Tack för ditt inlägg!

Va orättvist att ni också drabbats utav diabetes, det är en tuff sjukdom och ställer höga krav på en. MEN det finns fantastiska genvägar att dra till, såsom insulinpump,motion och kunskap. Den största rekomendation jag skulle vilja ge er är att bli medlem i en diabetesförening så att ni blir inbjudna på aktiviteter och träffar. Jag som ordförande i Kungsbacka diabetesförening försöker se till att mina medlemmar får informativa träffar såsom föreläsningar, aktiviteter för ungdomar och barn samt läger.

Shiva är diabeteshund "under utbildning", men förhoppningsvis kommer vi ta "examen" snart. Hon börjar bli riktigt duktig på att känna av låga och höga blodsocker.

Jag var fem år när jag fick diabetes, jag tror att jag aldrig kommer aceptera den men jag kommer respektera att den finns i mitt liv och göra det bästa av situationen. Det som hjälpt mig mycket har varit att träffa andra med diabetes och att engagera mig i diabetesförundet, jag vill själv vara med och påverka så det skall bli så bra som möjligt för mig och alla de andra diabetikerna i Sverige.

Ni kommer lära er diabetes som en vardag, det är rutin i mitt liv nu att ta insulin,kontrollera blodsocker och "tänka" före aktivitet. Planeringen blir mer och mer naturlig. Tänk på att man lär sig mycket utav andra, fråga,fråga,fråga!!

Kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0