Shiva

Idag har jag jobbat mellan 8-15 och sedan var det dags för hundträning tillsammans med våran instruktör och Josefin med Swatch. Precis innan jag skulle åka hemifrån så kom mamma och också ville följa med och titta på träningen så vi åkte alla tre till Kungsacka brukshundklubb där träningen skulle äga rum.

Det var roligt och lärorikt, jag och Shiva har mycket att jobba på men vi är på godväg. Vi övade på passiviteten i början när instruktören kom, då gäller det för Shiva att inte hoppa fram och busa. Hon skall ligga vid mina fötter och vara nöjd med det. i detta fallet gäller det att jag är mest intressant!

Sen övade vi larmning, då valde Shiva att larma på instruktören även ifall mamma var med, Shiva är ju mer van vid henne i den situationen. Men nu gäller det för mig att hitta en massa larm människor så hon inte ens behöver fundera om hon skall välja någon särskild.

Stanna, var svårt idag. Jag hade leksaker på mig då var det roligare att göra "hit". Här var leksakerna värdefulla.

Hit var jättelätt och är alltid jättelätt för Shiva.

Sen övade vi också på att bara observera hundar som hoppade in och ut i bilarna på parkeringen på brukshundklubben. Det brydde sig inte Shiva om alls.

Kram kram!



Shiva har larmat på min instruktör och sett till att instruktören följer med Shiva till mig :-)

Kommentarer
Postat av: julia

Hej Linda!

Jag läste din blogg, har en treårig dotter som för tre månader sedan fått diabetes typ 1. Tungt, men när jag läste din blogg såg jag ändå ljusglimtar. Härligt med din hund, är det meningen att den skall bli en diabeteshund?

HUr gammal var du när du fick diabetes? Hur förhåller du dig till den? Jag funderar mycket eftersom sjukdomen tar så oerhört mycket tid, idag tar den tid av oss (vi föräldrar måste ligga steget för), och i framtiden kommer våran dotter få ligga steget för.

Det är svårt men jag hoppas att det ska gå bra ändå.

Tack för att du skriver. Lycka till med allt.

Mvh Julia

2011-05-06 @ 10:39:38
Postat av: Anonym

Hej Linda!

Jag läste din blogg, har en treårig dotter som för tre månader sedan fått diabetes typ 1. Tungt, men när jag läste din blogg såg jag ändå ljusglimtar. Härligt med din hund, är det meningen att den skall bli en diabeteshund?

HUr gammal var du när du fick diabetes? Hur förhåller du dig till den? Jag funderar mycket eftersom sjukdomen tar så oerhört mycket tid, idag tar den tid av oss (vi föräldrar måste ligga steget för), och i framtiden kommer våran dotter få ligga steget för.

Det är svårt men jag hoppas att det ska gå bra ändå.

Tack för att du skriver. Lycka till med allt.

Mvh Julia

2011-05-06 @ 10:41:20
Postat av: lovisa

vad ska du hitta på i helgen?:)



Just nu kan DU ta chansen att vinna en valfri vara från brandsinfashion.com! du kan välja bland; badmode,väskor,jackor,skor,smycken,plånböcker och MYCKET MER, av märken som; converse, ed hardy, dior, chanel mm.

vill du ta chansen? klicka då här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-06 @ 10:54:27
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Bra blogg :)

2011-05-06 @ 12:11:13
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0