Lysestrands återträff

Åå helgen har varit grymt rolig, jag har varit på "Lysestrands återträff", ja vad är lysestrands återträff? Lysestrand är ett diabetesläger som är i en vecka för barnen mellan 10-12 år ungefär och nu 10 år senare hade vi återträff.  Guud va roligt vi har haft det!!

Vi har lekt en massa lekar, pratat, lagat tre rättersmiddag, haft teambuilding aktiviteter,grillat korv vid havet,lärt oss om "Extend produkten" en produkt som hjälper till att hålla blodsockret upp till nio timmar läs mer om dom produkterna här: http://www.diabeteskoll.se/om-produkterna/ känns verkligen som det kan vara något för mig och idag hade vi en diskussionsföreläsning om diabetes och kolhydratsräkning som också slutade med att alla pratade om diabetes och upplevelser kring diabetes, riktigt intressant att lyssna hur andra tänker och resonerar kring diabetes. Jag lyssnade, tog till mig alla tips och trixs man kunde få, lät mig inspireras av dom andras kunskaper och jag försökte bidraga med det jag kunde, det är så man lär sig tycker jag, av dom riktiga "experterna", diabetikerna själva.

Åå vad roligt det har varit att vara på läger, träffa andra unga-vuxna diabetiker och vet ni vad det bästa utav allt är att jag legat grymt bra i blodsocker, under 10 hela helgen, helt underbart! Ja det kanske va detta jag behövde, komma bort, ha roligt och bara slappna av.

Kram Linda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0