Lite ungdiabetes nytt, till er som vill hålla lite koll :-)

Vi har haft rådsmöte, jag var dock inte med. Det var helgen jag var på spa med Rickard och firade våran fem årsdag.

Helgen den 5 till 6 mars träffades Ung Diabetes råd för årets första rådsmötet i ett soligt Kalmar. Under helgen diskuterades kommande projekt, läger, mottagningsformuläret samt hur arbetet med lokala Ung Diabetes, LUD, kan fortlöpa under året. Lördagskvällen bjöd på några rafflande omgångar reball, som paintball utan färg, tillsammans med Ida och Rickard från Kalmars diabetesförening. Kvällen avslutades sedan  med en god middag på restaurang Italia.

Facebook
Vi finns på facebook: Ung Diabetes Sverige

LUD- Göteborg skall starta

Vi kommer starta upp med Café träff första måndagen i månaden med start den 4:e April på Café La Croissant som ligger på centralen i göteborg. Anmälan kan ni göra på facebook, länk finns på våran facebookgrupp. 

Diabeteskompis
Diabeteskompis är en funktion som skall vara tillgänglig för dig som vill ställa frågor om diabetes till någon "expert", vi har en diabetesläkare,diabetessköterska,dietist, coach och en diabeteskompis helt enkelt. Mer om det hittar ni på hemsidan: www.ungdiabetes.se

Intervjuer
Nu ligger en intervju uppe med Anders (från LUD göteborg) som är aktiv med träning med fokus på cyckling. Jag tycker det är så coolt med diabetiker som utmanar sig själv med fysisk aktivitet. Det är för mig en jättestor utmaning som jag tvekar på för att jag kan inte så mycket om det och hur jag skall hantera blodsockret under träning. Jag får helt enkelt be Anders lära mig!! ni kan läsa intervjun här:
 http://ungdiabetes.se/?n=272&c=0&f=yes

Hopp det var lite av varje från ungdiabetes som jag tänkte delge er :-)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0