Hundträning

Heej!

Idag började dagen med något riktigt spännande, åkte nämligen till varberg med Shiva i bilen för att träna tillsammans med andra som tränar sina hundar till service eller signalhundar. Det är så roligt att träffa "sos-gänget", nästan alla där har jag blivit relativt nära vän med och vi peppar varandra om den ena eller så behöver hjälp med sin hund, det är kul!

Träningen var på gallerian i varberg, där tränade vi hundpassager inne på gallerian, kan ni tänka er det klarade Shiva jättefint. Dock är hon ivrig när det kommer till att vi är på nya platser, hon vill nosa och det får hon ju inte, då gäller det för mig att muta med godis,godis och åter godis. Vi skulle även lägga hundarna utanför en affär och jag skulle där gå in i affären och Shiva skulle ligga kvar. Kändes lite tufft och jag kikade genom fönstet och såg att Shiva sökte efter mig med blicken, men hon låg kvar. Sen övade vi passivitet, Shiva skulle helt enkelt inte reagera på omgivningen och jag lovar er när det kommer in hundar med röd väst på en galleria så tittar folk och då menar jag inte att dom ger en blick, dom ger en lång illstirrande blick och böjer sig gärna fram för att klappa, tyvärr får man ju inte klappa Shiva när hon har väst men jag pratar gärna glatt om min duktiga lilla schäffer =).

Sen åkte vi till en bondgård där vi tränade inkallning och stanna, det gick bra för Shiva hon reste sig upp en gång under inkallningen, då var det bara att göra om - gör om tänk rätt!

Är så kul att jag har min Shiva att träna, vi hjälper varandra hon håller koll på mitt blodsocker och jag ser till så hon får ett stimulerande och aktivt liv, bra deal va??

Efter hundträningen var det dags för mig att jobba, det gillar plånboken!

Stor Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0