Rallylydnad

På eftermiddagen idag åkte jag och Shiva till hundplan i Torslanda och hade rallylydnad, det var jätteroligt för både mig och henne. Det är verkligen en rolig aktivitet och varför det kallas för rallylydnad, det är nämligen såhär!:

Rallylydnad går ut på att jag och Shiva skall tillsammans ta oss igenom en bana där vi stöter på olika skyltar på vägen med anvisningar vad Shiva skall göra, jag hjälper Shiva att göra det hon skall göra. Alltså som en rallyförare med kartläsare. Jag är alltså Shivas kartläsare.

Shiva tycker det är jätteroligt och när hon har kul har jag kul, det var riktigt mysigt att träffa massa hundmänniskor också, det är ett umgänge som får mig att må bra!

Sista gången på kursen nästa gång, jag skall absolut gå steg 2 :-)

Kram Linda


Sådana skyltar skall man ta sig igenom ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna

du har inte testat rallymix? det är en helt ny tävling. det är med riktigt kul, är nästan samma sak som rallylydnad, tror skillnaden är att på skyltarna i rallymix kan det vara saker som spela död och snurra runt.

2011-04-22 @ 10:09:04
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0