Vart tar ni blodsocker?

Vart tar ni blodsocker?

Man vill ju spara de stackars fingertopparna som man har så jag själv tar ju alltid i armen.

Jag vet vissa som tar i hälen, handflatan och tårna.

Vad som är bäst egentligen vet verkligen inte jag. Men jag tror det är bra att spara sina fingertoppar i alla fall och variera stickställe.

Jag som är högerhänt tar ju oftast i på vänsterarm, något jag måste tänka på att variera armarna. Själv ryser jag av bara tanken på att ta i hälen eller handflatan men det kanske är bra ställen de med.

Hmm vad tror ni?




Kommentarer
Postat av: Diamamma

Min datter på snart ni er også høyrehendt og har "yndlingsfingrer" hun stikker i. Har sett de som stikker i tærne, men det så vondt ut.



Er redd huden på fingrene hennes skal bli så hard at hun til sist ikke får ut noe blod, men så har hun "bare" stukket i et halvt år.

2010-09-30 @ 23:41:13
URL: http://diamamma.blogspot.com
Postat av: Hanna

Tar bara i fingrarna, det känns ibland och de blir blåa=) Men om man är noga med att variera mellan fingrar och stickställen är det ingen fara för mig. Tårna gör så himlans ont att sticka i och armen får jag inte ut något blod ifrån(?) Vad sticke du med i armen? Handflatan känns inte heller men jag har svårt att få ut droppe från dem med, trots att jag ställt min "stickare" på högsta siffran...

2010-10-01 @ 08:41:07
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Linda.

När jag jobbade i somras så fanns det en blind människa med diabetes. När man är blind läser man ju med händern så hon stack alltid i öronen. Det fungerade bra för den människan.

2010-10-01 @ 10:17:37
Postat av: Fia

Sticker mig längst ner i handflatan typ så långt ner från lillfingret innan handleden.

Hanna, har du en sån provtagare som "pumpar" ut blodet så du inte har en vanlig som man ska sticka sig i fingrarna med?

2010-10-01 @ 21:09:40
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Hanna

Japp, har en som pumpar ut också men det funkar inte med någon av dem tyvärr. Är väl helt enkelt för tjockhudad=)

2010-10-02 @ 19:01:52
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tar på fingertopparna (handens alla 5 fingrar) och har alltid gjort det, dvs sedan 1983.

2010-10-04 @ 18:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0