Otroligt besviken!

Ååå har pratat med sååå mycket folk i dag på telefon från landstinget och kommunen för att uppmärksamma och fråga hur Halland/Kungsbacka kommer uppmärksamma världsdiabetesdagen den 14:e November, många visste knappt va det var för något (vilket iofs kan vara bra för då fick jag chansen att förklara, men min förhoppning var ju att dem redan skulle veta!) och vissa ansåg bara att man skulle höra av sig till diabetessköterskorna. Men det var inte det som var min fråga, Kungsbacka Diabetesförening kommer ju uppmärksamma den dagen men det hade varit såå roligt om kommunen också hade förberett något tex något i Kungsbacka som lyser blått?

Eller att det skickades representanter från kommunen/landstinget till vårat uppmärksammande utav dagen så dem faktiskt tog tillfället till akt att lära sig mer om sjukdomen.

Jag hoppas så att jag bara har pratat med helt felmänniskor idag och att Kungsbacka har en fantastisk plan över världs diabetesdagen men jaa..Jag tänker inte ge mig förän jag pratat med någon som vet, blev kopplad runt 10-12 gånger idag runt om i telefonväxlar ingen hade koll på något.

Jag skickade också ett mail till diabetesförbundets ordförande Margareta Nilsson för att fråga hur jag skall agera och vem jag skall fråga för att själva Kungsbacka/Halland också skall uppmärksamma dagen?

I år kommer världsdiabetesdagen vara en söndag och som alltid 14:e November

Vet ni hur eran kommun/landsting/diabetesförening kommer uppmärksamma världsdiabetesdagen?



Titta va fint scandinavium lyste i blått under världsdiabetesdagen år 2007


Svampen upplystes också i blått som  är världsdiabetesdagensfärg bild från diabetesförbundet (Www.diabetes.se)


Globen har också lyst blått under ett firande utav världsdiabetesdagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0