Lita på trofasta Willma :-)

Lita på den gammla trofasta willma, ja willma det är familjehunden som är 9 år nu. Hon har ju "larmat" påmin diabetes utan utbildning sen hon var 8 månader men nu haft ett uppehåll eftersom Shiva kommit in i bilden och skall "ta över".

Igår skulle familjen titta på debatten mellan Mona Shalin och Fredrik Reinfelt, alla var taggade och givetvis jag med som visste att Reinfelt skulle göra succé men allt stämmer inte och jag känner mig låg. Tar värde och det visar 3.2 alltså behöver jag äta något, men mitt vanliga nonchalanta låga betende ignorerar siffrorna på mätaren och fortsätter titta på debatten. Då rycker Willma in och ställer sig framför mig och gruffar och viftar ihärdigt på svansen ända tills jag reser mig upp och hämtar något att äta, underbara hund jag lovar att aldrig mer slarva med blodsockret, jag vet dem har stenkoll på mig :-)

Är det inte häftigt att hundarna reagerar så som dem gör?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Willma kommer alltid att arbeta. (Som Diabeteshund )

2010-09-14 @ 17:02:34
Postat av: Anna

det är otroligt vad hundar kan :) dom är så fantastiska djur.

2010-09-16 @ 15:14:25
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0