Jag tänker hjälpa till!

http://www.dagensmedicin.se/dagenssjukskoterska/nyheter/2010/09/08/lattare-att-ge-insulin-med/index.xml

Vad tror ni?

Vet ni vad?

1995 när jag blev sjuk i diabetes så lovade diabetesläkarna min mamma att om tio år skulle diabetesgåtan vara löst, alltså år 2005 skulle diabetes vara ett minne blått. Riktigt så blev det ju inte MEN det har hänt så otroligt mycket under dessa 15 år jag varit diabetiker. Blodsockermätaren tar idag bara några sekunder, kräver absolut inte den stora mängd blod som behövdes då, den är liten, behändig och diskret.

Jag är så tacksam att diabetesforskningen utvecklas och att det kommer mer och mer fantastiska hjälpmedel som hjälper mig att leva ett liv med diabetes på ett så enkelt sätt som möjligt.

Det händer mycket men jag skulle så gärna vilja att det satsades mer på att komma ut till allmänheten för att sprida information, ta bort alla fördommar och samla in pengar till forskningen. En dag skall gåtan vara löst och jag tänker vara med i kampen mot diabetes, blir det ingen tv-gala som jag önskar mest utav allt skall jag ut på stan och sälja sötis björnar tills jag storknar.

Diabetesgåtan måste lösas och forskningen måste ha pengar, jag tänker hjälpa till i insamlingen!

Vad tycker ni man skall göra för att samla in pengar till forskningen? Skall VI göra något nationellt? Tänk va coolt det hade varit, började med ett blogginlägg och slutade med en massiv insamling till diabetesforskning.

E ni med mig?

Linda


 

Kommentarer
Postat av: Anna Suchomel

Läs mitt blogginlägg: http://www.suchomel.se/hem/2010-09-08.html



Ha en fin helg!

Anna

2010-09-10 @ 13:21:31
URL: http://www.suchomel.se
Postat av: Anna

jag blev så besviken och irriterad förra året när det var världs diabetesdagen, och detta pga att jag tyckte att det uppmärksammades ingenting i tidningar iaf inte i mina lokala tidningar.

så därför har jag bestämt att inför detta årets diabetesdag så ska jag skriva till mina lokala tidningar och framför min besvikelse och ge en förfrågan på att få med något med det i tidningen i år istället.



förhoppningsvis kanske allmänheten får upp ögonen lite mer då om diabetes och förhoppningsvis kanske någon mer skickar in ett stöd till forskningen.

2010-09-12 @ 14:39:05
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0