högt blodsocker och mardrömmar

Godmorgon bloggen!

Kvällen blev inte så bra igår eftersom blodsockret låg på 22.6 precis när jag skulle somna och bara tog "kvälls kontroll" värdet. Så det var bara att höja lantus och in med snabbverkande insulin fort som attan. Jag hade slummrat lite innan och vaknat till i ett ryck av marddrömmarna som alltid dyker upp vid dessa höga värden, uch hur kommer det sig egentligen? Mardrömmar och diabetes är ingen rolig kombination. Gör ju att man inte kommer till ro, så jag låg och läste igår innan jag kunde slappna av så mycket att jag somnade.

Men idag vaknade jag i alla fall på 7.9 och känner på mig att detta skall bli en bra dag!

Vi hörs!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0