Gramatik utan dess like

Något som jag verkligen börjar lära mig mer och mer som livet med diabetes är att ha is i magen, det kan vara svårt ibland för man vill ju verkligen inte ligga högt och vill gärna "dutta" insulin, som för en timma sedan låg jag på 16, tog 4 enheter insulin och blodsocker en timma senare alltså nu och då låg jag på 13.2 . Vilket fortfarande inte är ok men på väg åt rätt håll i alla fall. Här vill jag och mitt huvud ta mer insulin för att "hjälpa" kroppen ännu mer. MEN jag tror att min kropp behöver lite tid på sig och man inte skall peppra på med insulin då blir det bara känning utav allt ihop, vilket inte heller är roligt.

Is i magen, blodsocker om två timmar igen för att se så det inte går för lågt utan blir stabilt.

Jaa det är en gramatik utan dess like att hålla koll på men det skall gå, det skall jag ge mig fan på! haha jaa ni vet väll att diabetes är den enda gången man har rätt att svära? Den regeln har vi i våran familj i alla fall hihi :-)

Stor Kram hoppas ni sover gott inatt!

Linda

Kommentarer
Postat av: Maria Lundberg

Hej Linda!

Känner verkligen igen detta,så sant... så sant. Bästa hälsningar från sockermamman Maria i Ö-vik.

2010-09-27 @ 10:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0