Idag har vi haft mycket för oss :-)

Ho ho!

Idag har det varit kämpigt med blodsockret men men det har man överlevt och mätaren visar faktiskt ett 10 värde  nu i alla fall, skönt!

Har haft träning med Shiva och våran underbara instruktör Ninna, träningen gick JÄTTEBRA och jag var så stolt över min lilla Shiva när hon tog upp larmningenså snyggt som hon gjorde, markerade rätt diabetesdoft i burkarna, hämtade diabetesväskan på mitt komando och gjorde fina stanna övningar.

Vissa saker kommer vi få traggla mera och vissa mindre, som stanna övningarna kommer vi behöva få till snabbare hon skall ju liksom stanna på momangen inte ta ett steg innan stop.

Efter träningen så kom min bästakompis Annalisa för att hämta mig och så åkte vi hem till henne för lite tjejdag. Jag bjöds på en mycket god fisksoppa som hon hade lagat själv, skall faktiskt försöka få tilll det under nästa vecka hemma också, tror det kommer gå hem hos Rickard också! Jag älskar verkligen min och Annalisas tjejkvällar, vi har så roligt tillsammans kan resonera om saker, ifrågasätta varandra,råda varandra i olika frågor och finnas för varandra. Det är vänskap på elitnivå!

När jag kom hem så gick jag upp och pratade lite med mamma som hade två vänninor på besök, den ena vänninan var lite orolig för sitt blodsocker så hon frågade om jag kunde testa hennes blodsocker. Det visade 5.5, vilket är ett helt perfekt värde då hon även ätit av fikat mamma bjöd på.

Jag kan tycka det är lite jobbigt att testa folks blodsocker på min mätare, det resulterar ju i att det ligger på mig att berätta vad värdet visar, tänk om det är för högt! Men denna gången hade jag tryggheten att alla mamma hade på besök var sjuksköterskor så min uppgift blev ju bara att bidraga med min mätare. :-)

Nu tittar jag på eferlyst och Shiva ligger och värmer mina fötter hihi :-)

Kram


Shiva introduceras av våran instruktör Ninna för diabetesdoft, hon skall dofta och ta i flärpen hon har i halsbandet.


Shiva har tre burkar framför sig och skall markera den doften som är "diabetesdoften", i alla burkar är det bommullstussar, men bara en som doftar "min diabetes".


Det viktigaste är att man är samspelta och båda har roligt och det tycker jag ABSOLUT att vi har :-D


Kommentarer
Postat av: Fannie

Snygg Lindadesign det har blivit nu :)

Duktig hon är, hoppas du blir glad när träningen med henne ger resultat :) Det skall du vara. sitter här i min skokartong och är riktigt stolt över henne, dig, er!

Och så är jag avundsjuk att jag inte kan vara med på tjejkvällar!! Vill oxå ha sånt, finns inga brudar här nästan :/



KRAM

2010-10-20 @ 22:05:20
URL: http://fanniesliv.blogg.se/
Postat av: AnnaLisa

Kvällarna är guld värda :D och det är underbart :D.. Va jättemysigt igår med :D

2010-10-22 @ 14:26:41
URL: http://annalisaochx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0