18/5-10

18/5-10

Idag stod det hund träning med våran SOS-tränare Ninna på agendan, det var min och Shivas tur att åka till Torslanda denna gången men det var bara trevligt att komma ut lite. Shiva och jag tog en liten lunch på gatuköket innan vi gick på tåget. Dem tyckte Shiva var så söt så hon fick en massa korv utav dem thihi, Shiva smaskade i sig med gott humör givetvis.

Väl i Torslanda så var tränaren lite sen men det gjorde inte alls mycket eftersom vädret strålade och vi kunde gå in på hundplan och göra Shiva lite hemmastad där. Prövade att hoppa lite hinder, apporterings övningar, sitt-stanna kvar osv.

När hundtränaren kom gick vi igenom vad vi skulle kunna enligt SOS planen som finns och det visade sig att vi har ganska mycket att jobba på men det är ju kul med lite utmaning. Som träning övade vi på kontakt,fokus och stanna. Vårat mål med träningen var att få Shiva att älska att stanna och vänta på mig, göra det till det bästa som finns helt enkelt och det kräver stor lönehöjning alltså godis, kamp och leksaker. Hu rmånga hundägare (inklusive mig själv) har man inte sett som som skriker på hunden STAAAAAAAANNA!!!!!!. Det är väll tusanimej inget roligt att komma till någon som skriker och gapar, bättre med lön för arbetet så att säga. Det gick bra och var roligt!

Om man nu skall ta det tråkiga så försvann min telefon under träningen under mycket mystiska omständigheter gah vad tråkigt. Så på måndag får jag gå in och prata med telenor hur vi skall lösa detta, jag har ju försäkring för sånt (Tack gode gud!!).

På kvällen gick jag och Shiva över till våra underbara grannar och hade lite hund lek dejt med deras hund, en urhärlig boxer som heter Nero.

Bra dag, dock minus med telefonen..

Det var gott tyckte Shiva :-)


Lilla primadonnan solar sig i solen medans vi väntar på hundtränaren=)



Nej nej, ingen lång vila här inte. Shiva är duktig på att hoppa över agility hindren :-)

Vila vila vila ...


Bus med Nero i våran trädgård


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0