Att tänka på..

                                                   

Ja det är mycket frågor som rör alkohol i en tonnåring med diabetes huvud. Det är inte direkt någon man kan fråga för det är lite för tabu belagt alla bara säger att man inte borde, men man GÖR ju så jag tycker inte riktigt att den filosofin fungerar. Jag visste inte riktigt själv när jag blev tillräckligt "vuxen" och skulle ut på krogen och där ta en och annan drink hur jag skulle bete mig...

Jag tycker att det är viktigt med kommunikation, jag låter alltid någon veta att jag har diabetes. Det behöver inte vara alla i gänget men bara att någon vet. Det är ju väldigt sällan man inte går ut med någon alls som man har förtroende för.

I mitt fall är det pojkvännen Rickard som alltid ställer upp, går med mig när vi behöver gå ifrån och äta, förstår när jag behöver ta blodsocker, inte ställer onödiga frågor jaa ni förstår..

I mina handflator står det alltid diabetiker, så om katastrofen skulle vara ett faktum och jag är för låg och ser istället berusad ut och inte kan ta hand om mig själv så skall folk fatta direkt att det inte handlar om en vanlig fylla utan en diabetiker som behöver hjälp.

Jag äter ALLTID innan sängsdags efter en utekväll, det är så viktigt att man äter något. Den missen gjorde jag en gång och det gör jag aldrig om.

Det går absolut för mig att ha en utekväll precis som alla andra men det gäller som med allt annat med diabetesen, PLANERA!!

Hur gör ni när ni skall gå ut?

( Bild: Frida Melander (fulfritte.blogg.se)






Kommentarer
Postat av: Anna

Jag försöker ha koll på sockret och hellre ligga lite högre...fast de gör jag ju alltid ändå. sen häver jag i mig en massa öl ;P



Kram från Anna

2010-01-25 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0