Hemma igen!

Hej hej!

Nu är man hemma efter en intensiv men trevlig helg. En helg med rådet slår aldrig fel och är alltid roligt :-)

Alla årets läger är planerade, jag skall ringa och bekräfta tonnårslägret imorgon som jag har preliminär bokat, de lägret kommer bli grymt roligt!!


Vi har pratat mycket om att ordna lokala kontaktpersoner runt om i Sverige så att det blir mer lokala träffar. Idag har vi sex stycken "Luddare" (Lokala ungdiabetes) runt om i Sverige.

Vi i rådet har ju försökt ordna en lokal aktivitet i samband med våra rådsmöten, denna gången var vi i Linköping och åt middag på en restaurang och slutade kvällen med biljard. Supertrevligt. Om du skulle vilja vara lokal kontaktperson där du bor så maila mig: [email protected] .

Vi pratar ju alltid mycket medlemsvärvning, det är så många diabetiker i Sverige som inte är medlemar i Svenska diabetesförbundet, som diabetiker tjänar man ju verkligen på att vara medlem, det är ju tack vare diabetesförbundet som insulinet är fritt, man har rätt att ta körkort och insulinpumpen är fri. Blir vi fler i förbundet så kommer vi ju få igenom och lösa fler sådana här "bekymmer".

Det är nog tyvärr ett stort glapp för våra medlemmar blir högskolestudenter och börjar betala sin medlemsavgift själva.Då kanske man inte har råd/motivation?

Min uppmaning till er är absolut att gå in som medlem i diabetesförbundet, blir vi fler kan vi göra merför att bli medlem klickar du här: http://www.diabetes.se/Templates/Extension____272.aspx   .

Det har varit en riktigt givande helg, vi hörs!

//Linda





Middag=)



De ägande biljardlaget haha..jag och Frida




Anna-Lisa siktar :)

Kommentarer
Postat av: YaHiida

Är det okej om jag lånar bilden där alla sitter vid bordet till min blogg?

Tänkte oxå skriva lite om min upplevelse i helgen =)



// Ida

2010-01-18 @ 22:41:28
URL: http://yahiida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0