Tisdag 16/2-10

Tisdagens blogginlägg kom inte upp, såhär kommer det igen:

Idag har det varit SOS-träning med Shiva, vi tränade Shiva på "greppa insulinpennan", släppa på komandot, lukta på "diabeteslukterna" som jag samlat på mig på små bomullstussar i en burk.

Under tiden som vi tränar märker jag att blodsockret inte är ok, vilket det ALLTID måste vara om vi tränar så jag bryter för att kolla värde, jag tar med mig Shiva för att hämta mätaren ( man skall göra det till en "grej" att kolla blodsocker), hon är med och kollar värde, luktar, slickar, tittar..Värdet ligger på 15.4, alltså så får inte jag fortsätta träna lukt-träningen med Shiva så då får Ninna vår instruktör träna henne det sista, för att Shiva skall koppla doften och inte mig.

Vi övar även på att Shiva skall vara lugn när det ringer på dörren, det går jättebra!

När vi tränat färdigt så stannade vi och pratade och Ninna berättade om sitt arbete med hundar i vården, hundar på äldreboende, rehabliteringsavdelningar och vårdavdelningar hur hundar livar upp stämmningen och motivationen hos dem sjuka, hundar är sådana fantastiska djur. Jag blir helt varm i hjärtat när hon berättar om detta fantastiska arbete, jag hoppas att hundar kommer in mer och mer i samhället och ses som en tillgång istället för ett hinder.

På kvällen blev det möte med Kungsbacka Diabetesförening, vi pratade om föreläsningar, bestämde att genomföra psykolog föreläsningen, pratade om vart vi skall lägga världsdiabetesdagen och så pratade vi om årsmötet, alla ville sitta kvar i styrelsen och jag bestämde att jag ville sitta kvar som vice ordförande såvida ingen röstar bort mig haha..

Jag tog även upp att barnaktiviteten inte fått så mycket anmälningar, tråkigt nog men jag har pratat med diabetessköterskan på barnmottagningen och hon skulle prata med patienterna och dela ut inbjudningar därifrån.

Projektarbetet som dem två tjejerna på Drottning Blankas gymnasieskolor som Kungsbacka Diabetesförening gått i samarbete med, våra barnmedlemar skall skicka in teckningar om sin sjukdom som kommer resultera i en utställning på fyren. Dem har fått sex stycken teckningar från våra medlemar, dem behöver mer. Jag skickar en påminelse via email till alla barn+föräldrar.

Vi gör även iordning ett utskick, det är jobbigt att göra utskick till 145 medlemar, men så nödvändigt!

Efter mötet -----Till BRANÄS wiiiiiiiiiiE!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0