Besök hos dietisten och Shiva träning

Heej!

Dagen började med en tiidig och jobbig morgon eftersom jag lyckades försova mig och hade möte med min dietist så Rickard fick skjutsa mig, thanxs darling!

Som sagt idag träffade jag min dietist Agneta, vi pratade om allt möjligt. Något som stör mig grymt mycket som jag själv jobbar mycket med är att det alltid har varit mycket hets kring mig och mat, jag MÅSTE äta, jag kan INTE äta det där och det där, kan du verkligen äta det där? Mitt i natten men ändå MÅSTE jag äta. Förstår ni? Ibland känns det riktigt tungt att inte helt kunna styra över sina matvanor själv. Men det är något att jobba på, planera,strukturera så blir det plötsligt en vardag!

Sen sa hon någonting som gjorde mig mycket tillfreds, - Linda du kan äta precis vad du vill bara du tar insulin till det. Jag blev helt varm av att höra det får mig själv att inse att jag faktiskt har fantastiska möjligheter att leva mitt liv som jag vill och inte låta diabetesen ta övertaget.

Hon är också väldigt inne på kolhydratsräkning, jag har ju SÅÅ svårt för det men skulle så gärna vilja lära mig, när jag var yngre fick ju jag,mama och pappa möjligheten att träffa en dietist på Joslin dibetic center i Boston som lärde oss detta innan det kom till Sverige. Men det var så mycket enklare där, dom hade ju innehållsförteckning på ALLT och har en helt annan kosthållning än vad vi i Sverige har.

Kändes bra att prata av sig lite om det viktiga ämnet mat tillsammans med en "vettig" expert.

___

Eftermiddagen bestod utav hundträning med Shiva och våran instruktör Ninna, Ninna verkade väldigt nöjd med oss och vi fick gjort många moment. Shiva var toktrött när vi hade tränat färdigt hihi.

Momenten vi gjorde var att "larma" Shiva tar flärpen i munnen och springer till Ninna efter mitt kommando "larma"  och arbetar för att få tillbaka Ninna till mig.

"Doftträning" burkar med min diabetesdoft, Shiva skall markera rätt burk och ta flärpen i munnen.

Stanna kvar, Shiva skall stanna kvar på mitt komando och inte rese sig upp förän hon får ett nyt kommando.

"Stanna", Shiva får springa och busa som hon vill men när jag ropar stanna så skall hon stanna.

Hit, Shiva skall komma på inkallning helt enkelt.

Det är sååå roligt att träna hund måste jag säga :-)

Nu är Rickard på MMA träning och jag är begravd i körkorts teori plugg, tog bara en blogg paus :-)

Stor Kram

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0