Hundträning

Shiva träning idag, det gick helt ok vi tränade larmningar, stanna övningar och fot.

Det gäller att få Shiva att ÄLSKA det vi skall göra och ha stora förväntningar på vad jag kan erbjuda henne om hon gör som hon blir tillsagd. Vi människor skulle ju aldrig arbeta utan betalning, likaså Shiva men hennes betalning är uppmärksamhet,lek,godis och beröm.

En stor belöning är leksaker för Shiva hon älskar att kampa och hämta leksaker som jag kastar men det är oerhört lätt för henne att gå upp i varv för mycket på det också.

Åå va det är roligt att träna hund :-)







Kommentarer
Postat av: sandra

fin vovve;) kul att du utbilar till diabeteshund... det har jag också haft tankar på att göra med min. har också en shäfer och diabetes sedan 22 år tillbaka. är 24 nu.

läste artikelt i aftonbladet! hejja dej!

kram Sandra

2010-08-08 @ 22:44:42
Postat av: Victoria Bäckström

Tycker att det låter jättespännande med Diabetes-hund. Vad innebär det och hur tränar man det? Har en 10-årig dotter som fick diabetes för ett år sedan och blev väldigt intresserad när jag läste artikeln i Aftonbladet.

2010-08-22 @ 10:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0