Läger

Hej!

Ni har väll inte missat tonnårslägret på ungdiabetes hemsida?? Detta är mitt tredje läger jag har arrangerat för ungdiabetes och jag tycker det är riktigt roligt att planera och genomföra läger för tonnåringar med diabetes. Lägrerna brukar vara jätteroliga, aktiva och lärorika. Kan ni tänka er vad man lär sig av andra diabetiker. Vissa självklara saker, jag lärde mig blandannat vart jag skulle ha min pump (hade pump innan) när man har en tight klänning, i bh:n såklart :-), där är den näst in till osynlig!

Jag är otroligt beroende av att få umgås med andra diabetiker för att just få dem tillfällerna att ha diabetes är helt normalt! Att jag engagerar mig i diabeteslägrerna för dem yngre är helt enkelt att jag själv vet hur mycket det betydde för mig att komma på dessa läger och träffa andra barn med diabetes och se dem "stora" ledarna, det var häftigt må ni tro=).

Mitt första diabetesläger var på hallands barndiabetesläger, mamma hade förberett min läger vistelse nogrant, bokat en husvagnsplats 500 meter från läger så hon snabbt skulle kunna rycka in (japps min mamma var alltid förberedd, diabetesmammor = ståldiabetesmammorna :-D) . Min docka "klara-bella" var med, stackars klara-bella var med om allt hon var en stor mjuk docka som nog fått mer sprutor i magen än jag haha.-När mamma skulle lämna mig, grät jag många tårar och hon likaså, när hon mötte mig på söndagen då lägret var slut möttes hon av en glad Linda som fått många nya brevvänner som också tar blodsocker, precis som jag! Berättade jag för mamma flera flera gånger.

Att lämna mig på diabetesläger 1996 var det bästa min mamma kunde göra, det har absolut gjort mig till denna aktiva föreningsmänniska jag är idag.

Mer info om tonnårslägret 2010 hittar ni på www.ungdiabetes.se .

 


PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var det bästa vi gjort att du kom till lägret, (lite protester från din mamma som undrade hur du skulle klara det.) Men ack så fel jag hade, när jag möttes av en överlycklig Linda, och alla andra läger du har varit på och träffat så många nya vänner.

Kram mamma

2010-04-11 @ 23:28:59
Postat av: Lena Lindbäck

Åh perfekt! För en gångs skull hittar vi ett läger som går mitt i landet så resvägen blir överkomlig även för oss som bor i de norra delarna.



Ska kolla med dottern (Nadja 15) om hon är sugen.

Hur många platser kommer det att finnas?

Brukar de snabbt bli bokade?

2010-04-12 @ 09:19:18
URL: http://www.belena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0