Sos träningen igår

Halloj!

Igår va det SOS-träning som gällde för mig och Shiva (och Rickard).

Vi tränade diabetesträning, lukta-larma.

Jag hade en bomullstuss som jag hade tagit på mig själv när jag låg högt, lägger bommullstussen i burken och shiva skall hitta rätt doft alltså min diabetes doft och sen skall hon ta "Diabeteshund" flärpen i munnen.

Det är så intressant att hon faktiskt kan känna den doften, vill få det att fungera "in real life", men det gör det ju inte än så länge tyvärr.

Vi tränade också "Larma" och det innebär att Shiva skall gå och hämta en annan person om jag säger Larma.

Vi övade på hämta, då skall Shiva hämta insulinsprutan.

Shiva va lite ofokuserad under träningen, men vi var i en ny träningsmiljö och hon hade 1000 saker att titta på, lukta på..

Men det gäller att öva,öva,öva,öva....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0