Hel dag med MUF

Hej!

Som ni säkert alla vet vid det här laget är jag aktiv i moderata ungdomsförbundet, det är ett roligt och intressant förbund att engagera sig i, jag lär mig otroligt mycket på utbildningarna och träffarna jag går på och så har jag absolut fått vänner för livet där <3 Om du vill veta mer om muf kan du gå in på hemsidan : www.muf.se , vi i Kungsbacka har en facebook grupp som heter : Moderata ungdomsförbundet i Kungsbacka. Kika in där också vetja :-)

Idag var det utbildning som stod på schemat, jag hade bjudit med mig min vän AnnaLisa som va lite nyfiken på Muf.

Klockan 12:30 samlades cirka 40 ungdomar på Kungsbacka bowlinghall.Det började med en föreläsning med en tjej från svenskt näringsliv som pratade om ungdomsarbetslöshet, det var riktigt intressant :-)

Sen så pratade moderata ungdomsförbundets ordförande Niklas Wykman och sen valledaren Erik Bengtsbo, båda två riktigt fängslande inspiratörer att lyssna på!

Efter föreläsningarna så blev det bowling och tacomiddag, superrolig dag!

Kram Linda



Pernilla från svenskt näringsliv


Niklas, MUF´s ordförande, en fantastisk själ att lyssna på!


Erik Bengtsbo, En kille som verkligen hade talets gåva!


Bowling :-)


:-)


Det är kul med politik!

Kommentarer
Postat av: Jeppemargit

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-10-18 @ 13:47:42
URL: http://jeppemargit.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0