Blodsockerhets

Något som jag är helt beroende av är att veta vad jag ligger på i blodsocker, jag kan ha oerhört svårt att somna om jag imte vet vad jag ligger på och har gjort någon återgärd beroende på värdet. Det är otroligt påfrestande att ta mycket värden eftersom det helt enkelt gör ONT i fingrarna efter ett tag.

Idag och igår har jag tagit ytterst få värden för att spara mina stackars fingertoppar, komma ifrån diabetesen lite och bara fokusera på att vara Linda.

Det gick faktiskt bra och jag trodde jag skulle fingra på mätaren mer än vad jag gjorde, tog 4 test idag kanske. Är inget jag tänker göra varje dag men lite då och då tycker jag det är viktigt att släppa liiiiiiiiiiiite på kontrollen. Kontroll måste man alltid ha och det känner jag att jag hade idag trots bara 4 blodsocker värden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0