Linda tipsar!!

Halloj!!

Om ni vill göra mig glad någon gång så köp en verklighetsbaserad bok, på den senaste tiden har jag läst dessa två böcker, båda har jag verkligen sträckläst. Jag älskar böcker som är verklighetsbaserade och beskriver om ett upplevt samhällsproblem.



Rädda Felix- Att skapa ett barn för att rädda livet på ett syskon


Rädda Felix är en gripande bok som är skriven av en mor till två söner som både lider utav en allvarlig obotlig sjukdom. Den äldste sonen har kommit så långt i sin sjukdom att han inte kan räddas, men den yngste Felix kan räddas om han får ett nytt syskons om kan donera frisk benmärg. I boken får vi följa föräldrarnas kamp mot socialstyrelsen att få skapa ett barn som kan rädda Felix. Vi får följa nederlag och positiva händelser i familjen. Kan starkt rekomendera att läsa den boken, tårarna sprutade, spänningen ökade för var sida som bläddrades och boken lästes ut på två dagar!

Skriven av Helena Rickardsson 




___________________

Min andra bok att rekomendera heter "Gud vill att du skall dö"

Boken handlar om 17 åriga Mitra som är motståndare till den Iranska ledningen och hamnar i fängelse för detta, hot och terror blir en vardag och man får följa Mitras kamp för att överleva. Det är en hemsk bok och jag rekomenderar att man är 16 år och uppåt för att läsa den.









Lite tips ifrån  mig=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0