Tankar från Lindis

Heej :)

Måste ringa min diabetessjuksköterska imorgon, Valencia börjar ju närma sig och mina diabetesprylar börjar ju sakta men säkert ta slut. Så dem kommer inte räcka till Valencia. Jag har verkligen INGEN koll på mina recept, vad jag har och inte har så det får hon hjälpa mig med. Jag orkar inte ha den kollen än, även ifall jag borde. Jag ringer till henne så får vi hålla koll tillsamans.

Mitt andra tips till er alla, som jag börjat lite sakta men säkert använda mig utav är beställning på apoteket via telefon,sjuuuukt bra, slippa gå dit bara för att beställa. Nu kan jag istället ringa och säga min apotekskod som jag har och så beställer hon varorna åt mig, sen får jag ju givetvis hämta dem men det är ändå sjukt skönt att slippa ägna min tid åt att beställa varor på apoteket, nu behöver jag bara hämta dem!

Jag tycker att om du är en ungdom, yngre eller äldre, skall du registrera dig som fadder på www.diabetesfamilj.se , det är så sjuktviktigt att vi med diabetes stöttar och hjälper varandra, jag har provat att klara allt själv vad det gäller min diabetes men det går verkligen inte, alla behöver någon. Om du nu tänker att "Det behöver inte jag", tror jag att du är precis som jag var och kanske är lite idag, men sakta men säkert upptäcker du att det är så jäkla tufft att klara själv, mycket bättre att vara en massa härliga människor som stöttar varandra.

Nehe ni nu skall jag kolla på film och försöka somna till filmen:)

KRAM PÅ ER!

Linda och Shiva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0