UNGDIABETES

Denna dagens presentation blir om UngDiabetes och verksamheten där!

UngDiabetes är en organisation som vänder sig till åldrarna 15-30 år, syftet är att man skall stifta mötesplatser för unga med diabetes, den största mötesplatsen tror jag är hemsidan (www.ungdiabetes.se), där finns ett forum där man kan fråga frågor som experterna svarar på alltså diabetikerna själva! Kanske är man i åldern då man skall ut och backpacka i Thailand och behöver veta hur man skall göra med insulinet i värmen? Då finns det en massa ungdomar som faktiskt har gjort just det och svarar, coolt va?

UngDiabetes har ingen styrelse utan styrs med hjälp utav ett råd, vi är i dagsläget 8 personer som sitter med i rådet, jag själv sitter som tonnårsansvarig, alltså ansvarar jag för att bevara 15-18 åringarnas intressen och detta innebär bland annat att jag ansvarar för tonnårslägret.

UngDiabetes har även ett skandinaviskt samarbete, det är spännande att se hur det fungerar i dem andra skandinaviska länderna, vi har mycket att lära utav varandra.

UngDiabetes arrangerar också två läger per år, ett för åldrarna 15-18 år och ett 18-30 år. Förra lägret för 15-18 åringarna hölls i Bankeryd och där var det en massa utmaningar som skulle klaras av och gåtor som skulle lösas och korv som skulle grillas, kan det bli bättre? Lägret hette Viva La vidis.

Gå gärna in och kolla på hemsidan och sedan skriv en komentar vad ni tyckte=)

Kramar från
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0