Syster

Snart kommer Helena hem ifrån Thailand där hon har varit i snart två veckor. ååå vad mysigt det skall bli att träffa dig igen syrran!

Har haft många oändliga diskussioner med min syster om hur hon kännde när jag fick diabetes, ibland kunnde hon bara känna avundsjuka och nästan vilja ha diabetes pga jag fick ju ofta mer uppmärksamhet än mina andra syskon, för att jag var barnet som behövde. Min syster har varit ett otroligt stöd för mig under alla år med diabetes. När jag var liten och det inte fanns light dricka tog hon också alltid vatten eller ramlösa även ifall det fanns coca-cola som hon mycket väl hade kunnat ta, Älskade syster! .

När jag trillade ihop på julafton och min födelsedag var hon den första jag såg när jag kvicknade till, det gjorde mig lugn då visste jag verkligen att allt var under kontroll. Litar på henne till 110%.

Det är viktigt att syskon till diabetesbarn inte känner sig osidosatta även ifall det är en stor fråga hur man skall lösa den frågan, för det är ju viktigt att båda föräldrarna hänger med i diabetesen. Men kanske att man tar det lite easy med diabetes ibland och tar ett högt blodsocker för en mys kväll med lite godis? Köpa coca cola till syskonet och det finns light cola till diabetesbarnet. Sådana få saker vet jag gör skillnad! 

Ha det toppen i solen nu dem sista dagarna syrran!

----------------->>>MIN SYSTER HELENA


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack lillasyster!



Imorgon åker vi hem känns tråkigt att komma tillbaka till det verkliga livet men men sånt är livet. Kuggade två tentor:S känns segt!



vi ses på måndag!



kram kram

2009-01-24 @ 09:26:53
URL: http://barknertz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0