Diabetesgalan som aldrig äger rum

När jag satt på scandinavium tänkte jag gång på gång att det borde verkligen varit en diabetesgala där. Kan man göra en idoltävling så skall man tusanimej kunna göra en diabetesgala.

Insamling, små reportage hur livet för en familj med diabetes ser ut, kändis uppträdande och uttalanden från forskare mfl.

Asså jag förstår inte riktigt varför den inte äger rum, två barn får diabetes VARJE dag i sverige, så visst fan finns det en intresserad målgrupp som mer än gärna ställer upp. Jag skulle fanimej kunna fullsätta hela arenan själv om det är så!

Vad tycker ni? hur skall vi få till en diabetesgala i sverige???



Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta tycker jag att du ska starta Linda. jag vet många som kommer. Ett perfekt uppdrag för dig.

2009-12-05 @ 11:27:48
Postat av: Anna

jag sett många som har skrivit att dom vill ha något sådant här.. och jag tycker verkligen man borde ha det. jag undrar hur många försök man egentligen gjort för att få tv och liknande att ställa upp på att ha en diabetesgala.

man borde skriva något brev och skicka till tv4,svt eller något sådant, även fråga diabetesföreningen om man har försökt göra något för att få igenom en diabetesförening.

2009-12-05 @ 13:03:05
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0