Underbara Shiva!

Hej:)

Ååå det var så roligt att se Shiva idag, hon var såå duktig och klarade lämpligetstestet på Sos. Jag, mamma och Shiva startade ifrån Kungsbacka klockan 07:45. Där gick det mycket snabbare än vad man trodde att hitta till Backamo och åka dit. När vi väl var där satte vi oss och fikade på ett mysigt litet Café. Sedan återgick vi till gruppen som blivit lite större. Började prata med deltagarna som också skulle prova in sina hundar, Shiva skötte sig bra och la sig vid mnina fötter när jag stannade upp för att prata med någon.

Pratade med en som kände dem som äger Shivas kennel, jag hade Kennel jackan på mig så dem kände igen Hedeforsen med en gång. Är sååå roligt att prata med duktigt hundfolk, fick tips på bra lydnadstränare som jag kunde vända mig till och lite andra tips och trixs.

Vi gick ut som nummer två på banan så när dem första gick ut och körde sitt test så passade jag på att ta det lugnt, ge Shiva vatten och bara sitta och gosa med henne. Väl ute på banan fick vi börja med att gå in i ett rum och skriva i papper, det skulle hända tre moment under tiden som jag satt och skrev. Det kändes lite skumt att sitta helt tyst och skriva i papper när folk stod och stirrade på mig haha..Shiva la sig brevid mina fötter och efter ett tag så kom någon inklampandes, då skällde Shiva till en gång, jag sa "okej Shiva då vet jag det är bra" så la hon sig igen, personen ifråga kommer fram och skall hälsa, Shiva gnyr till men gillar läget och sedan kommer personen in med en hund, det struntade Shiva totalt i och jag blev JÄTTESTOLT över henne.

Sedan fortsatte dem med andra tester som också gick bra och jag fick beröm för att Shiva var positiv, framåt och social.

Shiva var ganska dragig hela tiden men dem förklarade det som att det är precis som när vi kampar med leksaker, PRECIS så gör hon när vi går i koppel. Så jag skall köpa en sele till henne.

Det var fem stycken hundar den dagen som skulle inprovas för diabetes, kul att det börjar bli så stort, mer och mer hundar utbiladas, skoj:) Jag träffade en som skulle bli migrän hund och en som skulle bli servicehund och hjälpa sin muskelsjuka matte. Åååå vad häftigt detta är!!

Jag och Shiva klarade oss i alla fall och det kändes jättebra, jag är nöjd.

När jag kom hem blev det trädgårdsarbete,suck vad tråkigt men det måste göras.

Blodsockret idag har varit katastrof, högt högt högt....Brodde det kanske på att jag var nervös??

Imorgon börjar ett familjeläger som jag skall vara ledare på, kl 10:45 hämtar ett par vänner mig som också skall upp på lägret, det skall bli roligt att vara ledare igen, jag brinner för detta :-D

Kram och godnatt

//Lindis

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis! :D

2009-08-21 @ 23:08:16
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0