Valencia + diabetes

Hej hej!

Idag packas det inför Valencia, shit vad svårt det är när man inte riktigt vet vad man behöver ha med sig. Diabetessakerna är ialla fall hämtade på apoteket, en storpappkasse och en plastpåse med saker blev det.

Jag försöker räkna ut hur mycket jag behöver ha med mig:

1 paket pump resorvarer= 10 stycken i paketet och det går åt 1 på 3 dagar, så egentligen borde ett paket räcka, men jag vågar verkligen inte chansa så tar med mig några extra. Alltså ett och ett halvt paket blir det.

1 paket pump nålar, 25 stycken i varje, ett paket kan räcka men vågar fortfarande inte chansa, blir två paket pumpnålar. Runt 50 nålar.

insulin, jaa det vet jag inte, måste höra med mamma vad hon anser är lagom, insulinet kan ju gå sönder?

Klorexidinsprit, en flaska.

Lantus, skall ta med mig lantus, vet inte ifall jag kommer behöva men men alltid bra att vara förberedd på det "värsta".

Blodsockerstickor 50 st stickor i en, räcker att jag har med mig två stycken tror jag, så kan jag ta 100 blodsocker på tre veckor, kan bli lite spännande...

Tigaderm, nålen brukar alltid låtsna på mig när jag badar så det är bra att klistra på tigaderm..

Reseintyget har inte kommit än, hoppas det kommer idag med posten, annars får jag ringa diabetessjuksköterskan:)

jaa..

Kommentarer
Postat av: Fia

Ska du inte ta med en penna med snabbinsulin också om nu pumpen skulle gå sönder så du inte står där med bara Lantus? Eller du har ju skrivit insulin men tänkte om det bara var det till pumpen? Hoppas du får skoj på resan! Kram

2009-04-07 @ 23:44:55
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se
Postat av: stimmitan

Tjeeena! Sugen på lite annorlunda humor!? Besök sveriges nya humorblogg! www.torrhumor.com

2009-04-07 @ 23:48:36
URL: http://www.torrhumor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0