Bra dag!

Hej hej!

Jag är faktiskt helnöjd med denna dagen, vaknade med lågt blodsocker och satt i min förvirring kvar framför datorn ett ganska bra tag även ifall jag hela tiden visste att jag behövde äta. När jag ligger lågt i blodsocker så kan jag ofta göra så, bara gilla läget och sitta där och chilla och tänka på mat, hehe tankar på mat gör inte så blodsockret går upp men men..Och inatt sov jag ensam eller jaa, ensam och ensam jag hade ju Shiva, men ingen som kunde hjälpa mig i mitt "låga förvirrade" tillstånd, då gäller det att fixa det själv. Kommer nog försöka ordna så att man har ett druvsocker paket eller festis paket i varje rum i huset då behöver jag ALDRIG vara utan. hahaha ni kan kalla det desperat, jag kallar det som en säkerhet för att hålla mitt blodsocker i schack.


När jag piggnat till efter cirka 45 minuter tog jag en ybermysig promenad i skogen tillsamans med Shiva, det var supermysigt och att det bara var jag och Shiva tror jag gjorde det hela ännu bättre för jag verkligen njööööt utav att slippa vara trevlig emot någon annan än Shiva, kunde ägna all min tid åt lill snuttan:) 


Sedan bar det iväg till jobbet, Shiva fick vara ensam hemma och det gick jättebra, inget sönderbitet!

Efter jobbet så kom jag hem och där träffade jag pappa som var superhungrig och likaså var jag, vi försökte komma på en bra och god middag, pappa föreslog omelett men det är nått som jag inte klarar av att ha som middag, då får jag gå upp och äta klockan 3 på natten. Jag behöver kött,potatis och sallad till middag för att blodsockret skall arbeta med mig istället för mot mig. Så pappa ålte iväg till Coop för att köpa fläskkaré och potatis.Under tiden tog jag en långis med Shiva i skogen:). 

Nu packar jag inför Valencia, känns supersvårt att packa en liten packning och vara borta tre veckor, känns pinsamnt och jobbigt om man inte har passande kläder för resan. Om alla andra har fattat precis vad man skall ha med sig utan jag.Men men då får jag väll tokshoppa där nere eller nått haha..Men än så länge har det verkligen blivit en mix utav kjolar,klänningar, linnen. t-shirts,shorts och en tunika. 

Imorgon skall jag hämta berget utav medecin på apoteket,fy fan vad jobbigt jag tycker sånt är. Har pratat med min diabetessjuksköterska tusen gånger om att jag känner att jag "kostar samhället pengar", men det har hon starkt viftat bort, jag skall kolla mitt blodsocker och ta mitt insulin annars kommer jag kosta pengar, hmm jaa..vet att det kanske är en konstig tanke men jag är väll en tänkare och grubblare.. Önskar att jag slapp packa ned en massa diabetesskit utan att jag endast var tvungen att ha beslut ångest om vilka linnen som matchar bäst till kjolarna jag packat ned...

Nej nu skall vi vara glada, har föresten pratat med min kompis från Åsa och vi skall träffas för en fika på mitt sommarhus på tisdag, skall bli supermysigtoch jag skall nog ringa en annan kompis från Åsa, så det blir en liten reunion=).

Kram på er mina kära vänner:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0