Inte lysande

Ja resultaten på sjukhuset var inte lysande positivt, värdena är för höga och jag kämpar för att hålla dom nere men generellt är dom för höga. Jag vill så gärna få ner det där förbannade HBA1C värdet, men kan lova er att jag har ett enormt bra diabetesteam på Kungsbacka sjukhus som hjälper mig,stöttar mig och ger mig råd som hjälper mig. Det är en ständig kamp att få koll på det där förbannade blodsockret, det vill gärna skjuta i höjden och det stressar mig något enormt och det resulterar i det jag kallar för "fejk-känning" när blodsockret är på en bra och stabil nivå också.

Vi såg en trend att jag får till morgonvärdena ok alltså cirkus mellan kl 8-12, sen vill blodsockret leva sitt eget liv. Men jag skall kämpa. Skall hitta någon passande strategi som passar in i mitt liv. Just nu blev psyket lite nedbrutet men tänker tillåta mig själv att vara deppig en stund, sedan ta tag i det och hitta motivationen. Ja som sagt ibland måste man tillåta sig själv att tycka det är jobbigt. Det jobbiga får ju absolut inte ta övertaget, det gäller att hitta en bra balans och det kommer jag göra, det vet jag!

Som sagt upp till kamp,jag får max vara deppig 30 minuter och sedan skall jag söka efter strategin för ett stabilare blodsocker.

//Linda

Kommentarer
Postat av: Camilla

Helt rätt! Tidsbegränsa depptiden men klaga som fan då, att skrika lite är bra, sen är det bara ta tag i livet igen! :)

2012-05-15 @ 12:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0