1:a maj idag

1:a maj idag, jag borde varit ute och demostrerat angående pumpfrågan, har ni sett TLV:s beslut? Annars se här: http://www.tlv.se/forbrukningsartiklar/omprovningar-forbrukningsmaterial/genomforda-omprovningar/omprovning-av-insulinpumpar/

Jag tycker det är ett tokigt beslut, jag önskar att min politiker karriär tog fart och jag fick chansen att påverka mer, jag hade velat sitta med på mötet och informera. Det saknas mycket information angående diabetes i samhället, det blir mer och mer märkbart. Eric föreslår ofta att det borde finnas en diabetesminister i riksdagen och att det borde varit jag ;)

Börjar komma iordning mer och mer här i lägenheten, nu är det mesta flyttlådorna borta och jag börjar bo in mig. Syrran var här och hjälpte mig att ,möblera, skönt för mig då jag vet att hennes kompetens är stor när det gäller inredning. När jag är helt färdig skall ni få se lite bilder, promice!

Fick ju tre nycklar till lägenheten och då har jag gett en till Eric och en till min syster. Känns otroligt bra att några jag litar på har nyckel till min lägenhet ifall det skulle hända något någon gång. Mamma och pappa borde också ha en, undra om man får kopiera dessa nycklar, skall fråga hyresvärden det..

Blodsockret är åt helvete idagsläget, motivationen är på noll att ta hand om min diabetes, det är jobbigt. Och ja ni är helt fantastiska ni som fixar allt perfekt, önskar att jag var som er men samtidigt orkar jag inte med en massa tips från folk som inte är i min situation om jag skall vara ärlig. Det är jobbigt för jag tänker bara "Oj, du förstår ju mig inte alls" när person X eller Y berättar saker som jag borde tacksamt ta till mig. Tur att jag har Shiva att älska och ta hand om, hon tar hand om mig genom att få med mig ut på alla promenader. Det lönar sig att promenera en schäffer trött,promice!


En uppsatts skall in imorgon klockan 12:00, iland saknar jag mitt jobb då man bara kunde gå dit,göra sitt jobb och sedan gå hem.Skolan förföljer ju mig!

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0