Hej och hå

Hej gänget!

Här har det varit fullt ös medvetslös hela långa dagen, jag går ju på praktik just nu så dagarna är fyllda med roliga aktiviteter på aranäsgymnasiet. Jag är grymt imponerad av alla cochande lärare och flitiga elever som jag träffar på. Jag lär mig mycket och får en trevlig praktiktid. Shiva fick umgås med min mamma så hon inte blir ensam, jag gillar inte att lämna henne själv. Men ibland måste hon ju givetvis få vara ensam också, men hunden är ju ett djur som gillar att varaa i flock. :)

Vi var ute och åt med våran handledare idag och efter maten var det ju dags för min insulindos, handledaren vet inte om att jag har diabetes men detta var ett perfekt tillfälle att visa det, med lite tvekan (Varför tvekade jag??) men jag tog mitt insulin, varför skall jag behöva dölja det?

Jag tror tyvärr jag fortfarande känner att jag måste dölja det ibland eftersom jag är rädd att bli fel bemött, folk har sådan grym okunskap om min sjukdom fortfarande..Jag hjälper inte till att informera genom att dölja min diabetes, inte alls..

Hur skall vi göra för att informera mer om diabetes och krossa fördomarna kring diabetes?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0