Första VFU dagen

Heej!

Idag började jag min praktik på Aranäs gymnasiet i Kungsbacka, det var roligt att se hur mitt blivande yrke kommer se ut i praktiken. Jag kommer gå med en svenska/engelska lärare. Mina inriktningar kommer vara svenska/religion så jag skall få gå några pass med en religionslärare också. Idag gick vi bara halvdag eftersom vi skulle vara på ett möte i skolan också, det blev en snabb lunch på Subway, det gillar min diabetes lite lagom, den rekomenderar subway istället för mcdonalds. Men helst skall min lunch vara tallriksmodellen, men det går inte alltid att ligga diabetesen till lags, ibland får den anpassa sig till mig och mina behov.

Nu skall jag och Shiva ta en promenad sen skall jag läsa Frida Kullbergs bok "Från ungdom till ungdom" som jag vann på Noragyll.blogg.se . Skall bli spännande att se vilken bild den boken ger mig av diabetes.

Vilken "diabetesbok" rekomenderar ni?

Må så gott!

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0