Diabetes

Det tar ett tag mellan gångerna jag bloggar, men livet går i 110 just nu. Jag jobbar väldigt aktivt för att få ett stabilt blodsocker. Har ju ganska många möten med diabetessköterskan och dietisten, dom är grymma, ser verkligen upp till dom. Det märks att det är regelbundenhet som behövs. Tyvärr tar inte samhället hänsyn till mitt behov av regelbundenhet, jag måste jobba, jag måste utbilda mig, jag måste handla mm..Jag och diabetes får mötas på halva vägen ibland, hitta någon medelpunkt som passar för oss båda. Jag behöver flexibilitet, för att jag skall få flexibilitet kräver diabetes att jag inte fuskar med att hoppa över lunch och middag, efter tallriksmodellen. Inga avancerade dieter då blir diabetes förvirrad. Har fått en del tips av er här att börja med LCHF men det är inget jag tror på och då är inte lchf ett alternativ för mig. Jag tror att jag skall fokusera på lagom, då mår jag som allra bäst :)

 

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0