Att arbeta med diabetes

Blir så berörd av att arbeta med diabetes, suttit ikväll och arbetat med Livets Gång , ett av de viktigaste projektet jag någonsin arbetat med. Samtidigt har Hallands diabetesföreings barnläger börjat närma sig, det viktiga och underbara sommarlägret som mamma lämnade mig på när jag var sex år, mamma var orolig, jag var orolig. Mamma fick campa några meter ifrån lägergården, för att jag skulle känna mig trygg, det hörde till ovanligheten att mamma kunde få barnvakt, inte många som ville ansvara för ett diabetesbarn. Men Hallands diabetesförening hade dom bästa "barnvakterna", alla lägerledare har diabetes. Där fick jag förebilder. Jag blev kvar många år och idag är jag en av arrangörerna och lägret har gett mig minnen för livet ♥. Under tiden jag suttit och arbetat har jag sett bilder på facebook på min underbara kollega i Ung Diabetes som just nu är på konferens i Afrika relaterat till diabetes. Diabetes ökar och jag vill vara med och påverka. Under kvällen har jag också planerat med min underbara kollega Lina Karlsson inför Ung Diabetes hälsohelg, ser fram emot det ♥ Ser också fram emot familjelägrerna på lysestrand, få träffa alla diabetesfamiljer, få prata och förhoppningsvis inspirera. Inspirera, jag älskar att inspirera och se möjligheter! Tänkom man kunde få arbeta me diabetes på heltid som ett arbete åååh vad mycket jag skulle vilja göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0