Ta det lugnt!

hej hej!

Idag blev min dag helt upp och ner för mig, jag hade bokat upp en sak men så kom andra saker ivägen och det blev inte som jag hade tänkt. Det gillar INTE min diabetes och där har jag jävligt svårt att lyda mitt eget motto att det är JAG som bestämmer över diabetesen och inte diabetesen som bestämmer över mig. Men det gäller att i stress situationer att andas och gilla läget tänk positivt. Göra det bästa av situationen. Så när jag har hyperstressat en stund så får jag besluta mig för att det inte är någon idé att hyperstressa utan andas,andas,andas..Allt löser sig! Adrenalinpåslaget jag fick har höjt mitt blodsocker, jag vågar inte ge mig insulin men får ner blodsockret genom att låta tiden gå, dricka lite vatten och ta det lugnt. Att man skall ha så jäkla svårt att ta det lugnt? ;)

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0