Sova? Trodde jag ja..

nja så lätt är det inte, blodsockret var högt som ett hus. Vilket gör att jag inte kan sova tryggt förän det dalar ner sakta och stabilt. Det är lurigt det där förbannade blodsockret, Shiva har hållt sig väldigt tätt vid min sida vilket har känts tryggt. Det höga blodsockret gör mig väldigt nedstämd och deppig, då känns det gott att ha min lilla fyrbenting vid min sida. Det värsta är att högt blodsocker resulterar ofta i fruktansvärda mardrömmar på natten för mig, undra varför..Vet att många diabetiker har samma bekymmer..

Fångade min kvällsdiabetes procedur i bilder..Blodsocker, kompensation för ett för högt blodsocker med mitt snabbverkande novorapid och givetvis min lantus så jag har insulin i kroppen hela tiden. Jag är så tacksam att dessa hjälpmedel finns för mig och att jag har möjlighet att få allt detta gratis, tänker på mina internationella diabetesvänner som inte har samma tur som jag.

Men samtidigt måste jag erkänna att jag är jäkligt förbannad på sprutorna,kan absolut hitta miljontals fel på min blodsockermätare och ja min diabetes i allmänhet är inte så svår att hitta fel på heller för den delen. Frustrationen är helt klart att jag har diabetes och att sprutan måste finnas med i mitt liv, blodsockermätaren förföljer mig och lantus sprutan kan jag inte vara utan.Det gör mig arg..

Kram

    

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej! Jag har en superbra blodsockermästare. Den heter everyX3. Allt är i en liten maskin som ser ut som en penna. Vi måste batala lita för att få ha den, mitt län tar inte in den produkten. Men den är så bra, så det gör oss ingenting att batala en slant.



Kolla gärna in på min blogg ;)

2012-04-08 @ 19:05:00
URL: http://ettlivsomdiabetiker.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0