Projekt

Heej!

Hoppas allt är väl, jag ligger här och kan inte sova..ligger och filurar lite på framtiden, hur den kommer se ut..I ärlighetens namn trivs jag inte på lärarprogrammet, jag är tveksam om det är rätt för mig. Hur kan man veta det och när skall man nja sig och rätta in sig i ledet? Jag vet inte riktigt...Men det känns som man vill göra så jäkla mycket. Jag skulle vilja jobba med diabetes, egen företagare och arbeta med projekt.

Det känns vettigt att satsa på det som man faktiskt är bra på, hade jag fått som jag velat hade ordförande skapet i Kungsbacka diabetesförening varit en heltidstjänst. Jag hade varit ute och informerat i skolor, på dagis,arbetsplatser mm. Gjort projekt i Kungsbacka, informerat kommunen om diabetes, påverkat politiker, arrangerat gruppträffar,föreläsningar och coachat styrelsen.

Ja det är min dröm att bli en heltidsarbetande ordförande i Kungsbacka diabetesförening, men nja..Jag tror faktiskt inte mjligheten finns, tror ni? Men jag läste ett så jäkla bra motto som jag tänker följa för att uppnå mina drömmar: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid och jag håller verkligen med.

Projektledare kanske är något för mig? Jag är i och för sig redan anställd som det genom att ha diabetes. Det är ett jäkla projekt att styra upp, mat,kost,insulin,balans och kontroll är mina ledord för en bra diabeteskontroll. Just nu är jag i en down period, det är jobbigt att ta blodsocker, det är jobbigt att ta upp min insulinspruta, det är jobbigt att hålla koll och det är jobbigt med diabetes i allmänhet. Men snart kommer jag förhoppningsvis att tagga till igen, nya tag. På tisdag har jag ett möte med diabetessköterskan och dietisten, dom är riktiga stjärnor på diabetes. Hoppas dom kan inspirera mig, för just nu är det ganska tufft att ta hand om min diabetes.

Kram

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hej

Hoppas du kan få en tjänst som vår "diabetes tränare"

Vi skulle behöva dej i vår skola som Hampus talesman. Nu serverade de påsklunch och som vanligt hade de glömt påskmust till honom... Jag skulle vilja ha en talesman för alla små barn med diabetes. Någon som kan förklara hur det känns, hur man upplever att vara hög/låg... Hampus pratar fortfarande om när det var en stor tjej på skolan och pratade med fröknarna (Öjersjö brunn) fast han inte ens träffade dej så har du gjort ett stor påverkan för honom...

Hamnade på din blogg tack vare du länkade via betamed. Jättebra blogg!

ulrika

2012-04-10 @ 09:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0