Påskhelgen

Hej!

Påsken har gått i ett rasande tempo och lider nu mot sitt slut. Jag och Eric gjorde en utflykt till mina nära vänner i Helsingborg på skärtorsdagen till långfredagens kväll. Det var roligt med en liten visit där. Shiva hängde givetvis också på. Vi åkte på lite utflykter,promenerade, åt mat och njöt av att bara vara i trevliga vänners närvaro. Vi kikade också in på Höganäs keramik. Shit ville ju ha typ allt där men det ville inte plånboken (sjukt tråkigt att vara student!). Skatteåterbäringen gav inget lysande resultat heller,trist!

Påsken firades i Kungsbacka hos min syster, det var trevligt. Till maten drack jag cider och min kära pojkvän hade kämpat så för att hitta X-cidern som det står "no suger added", men den va tydligen slut så det fick bli vanlig men det fungerade faktiskt ok ändå. Skall vara helt ärlig och erkänna att jag inte kan så mycket om vad man skall respektive inte skall dricka gällande alkohol och diabetes (skall fördjupa mig i detta, har ju många sjukvårdskunniga vänner). Men något jag är otroligt noga med är att äta innan jag går och lägger mig om jag druckit alkohol, det är en regel som jag ALDRIG ruckar på. 

Påsken har också inneburit många långa och härliga promenader, underbart! Det tycker också mitt blodsocker extremt mycket om. Idag vaknade jag på 8.6 och efter morgonpromenaden med Eric och Shiva visade blodsockermätaren 6.3 vilket gjorde mig mycket glad och nöjd, tyvärr har inte alla värden varit sådär lysande positiva som idag men det är svårt att hålla den där jäkla konrollen man behöver ha för dom fina resultaten.

Påskharen kom till mig med en chockladask och rosor, romantisk påskhare va? hihi.. När jag var liten och inte hade haft diabetes så länge hade man inte samma möjligheter gällande det snabbverkande insulinet så då hade jag inte samma möjligheter att äta godis så då kom påskharen med de mest fantastiska Barbiehästarna, dockor,leksaker och filmer. Min älskade mamma gjorde allt för att jag skulle vara nöjd trots omständigheterna. När insulinsorterna blev bättre så fick jag också påskgodis och det var väldigt uppskattat att få ett ägg med godis i.

Hoppas ni har haft en bra och trevlig påsk <3

Kram Linda



Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0