Insamlings ideér

Sitter och funderar, och då funderar jag på vad man kan göra för att stötta diabetesforskningen..När jag fick diabetes blev jag och min familj lovade att diabetesgåtan skulle vara löst inom en tioårsperiod och riktigt så blev det ju inte ( har gått sjutton år nu!!). Självklart bär jag ett Livetslöv,är medlem i diabetesförbundet, ger bort sötisnallar till vänners barn och engagerar mig i diabetesfrågor men jag tänker på saker man faktiskt kan göra i sin vardag för att stötta diabetesforskning både genom information och insamling.

Tänk vad lätta saker vi tillsammans skulle kunna göra, jag börjar listan här så får ni fylla på det ni kommer på, skall bli spännande ;) OBS alla förslag som kommer upp kommer jag publicera på min blogg: attlevameddiabetes.blogg.se

 //Linda

Listan börjar här:

På världsdiabetesdagen går alla igenom sin insamling av pantburkar och flaskor, beger sig till affären och pantar flaskorna och det totala beloppet sätter


Kommentarer
Postat av: Thommy i Piteå

* Alla med Facebook lägger dagligen in något om den dödliga sjukdomen diabetes, samt hur enkelt det är att skänka en slant till forskningen.



* Skriva insändare i lokal- och rikspress om dito.

2012-04-09 @ 10:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0