Den enformiga och jobbiga kampen fortsätter..

Kämpat ner blodsockret till 15 nu, det har varit en tuff kamp att bara få ner det. Dagen idag har bestått av totalt lugn och jag har sappat bland tv-kanalerna, surfat på internett, promenerat lite med Shiva ( inte samma promenader som vi brukar eftersom vädret har varit blött,blåsigt och kallt= en svår motiverad vovve utomhus). Kan det vara det kanske? Att tempot inte är som det brukar. Mitt liv brukar vara fullt ös medvetslös men jag har verkligen planerat in att inte göra någonting idag. Det är också viktigt att ha en dag fri från aktiviteter. Dock gillar verkligen inte min diabetes förändringar.

Det är så svårt när man tagit till sig av alla knepen jag lärt mig genom åren som diabetiker, dricka vatten, räkna ut hur mycket insulin jag behöver genom "100 regeln",injektsera insulin, röra på mig, ta det lugnt. Ja jag tror jag har prövat allt idag. Utan fysisk aktivitet! Kan det vara det? På tal om fysiskaktivitet skulle jag verkligen behöva komma igång med något sådant så jag skall höra med dietisten och diabetessköterskan imorgon om jag kan få fysiskaktivitet på recept, jag vet inte så mycket om det så jag förmedla vad det är till er, men det skall jag allt lära er imorgon!

Nu skall jag återgå till dagens projekt ingenting. 

Bokläsning står på schemat..
 
Och ett glas Cola Zero....

Kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0