Det är okej att känna..

Jag snubblade in på ett blogginlägg på ( http://www.suchomel.se ) , inlägget hette "det är okej att känna.." , ni måste nog se inlägget för att förstå, mina kinder är våta, tankarna är många och medlidandet är stort. Filmen handlade om ung med cancer, men kan myket väl reflekteras till min egna sjukdom, diabetes.

Det är okej att känna, vi får påminna varandra om detta. Man skall vara så himla cool hela tiden och inte gråta över mitt "tillstånd", jag som levt med diabetes i 17 år borde la veta allt och inte ha några bekymmer? Men till och med jag har mina ups and downs, vissa dagar vill diabetesen inte samarbeta, jag försöker att bita ihop, motarbeta det höga/låga blodsockret. Kämpa för att inte bemötas av en rekyl, ha nogran kontroll över mitt blodsocker (förebygga,förebygga,förrebygga...), ta mina insulindoser, se till så att jag inte gör några missar med insulinet så att det inte bemöts med en känning, lära mig av mina "misstag". Men ibland vill det bara inte och då när det känns så, så kommer jag påmina mig själv om att "Det är okej att känna".

Idag har det varit en rolig dag, jag har varit med och bidragit till forskningen som skall bekämpa min sjukdom, tänk om vi hade en sådan dag per månad, vilka underverk som skulle ske...<3





Kommentarer
Postat av: Anna S

Sant. Jag upplever ofta att många inte kan sätta sej in i hur jobbigt diabetes typ 1 kan vara. Att man inte alltid kan ha koll fastän man försöker sitt yttersta.

2011-09-12 @ 10:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0